Geel en blauw afwisselend L & R
Voor de Q&A van morgen:
Jelka kleurenonderscheid. Sinds een week vraag ik beide kleuren. Ik ben benieuwd naar jullie feedback. Het lijkt er op dat het kwartje steeds verder valt. Voor nu is mijn tactiek daarom rustig zo door oefenen, waarbij ik de afstand van de ballen steeds gelijker maak.
Mijn concrete vraag is; wel of niet de ballen weg halen na een foute vraag en opnieuw aanbieden of het haar zelf op laten lossen?
Carolien Hendriksen en Inge Teblick als ze beide kleuren op gelijke afstand bewust aanraakt met weinig fouten, voldoet deze oefening in deze opzet dan aan de criteria voor CS8?
Toos moest even op temperatuur komen, maar kiest verderop in deze sessie gericht. Ik vermoed dat Toos denk dat dit een competitie is tussen haar en Jelka en zij deze absoluut wil winnen!
Soms click ik haar nog voor stil staan en naar me kijken. De reden is dat ze in het begin nog wel eens achteruit liep of mijn knie als target benutte. Nu kijkt ze tussendoor nog opzij, hopelijk neemt dat zo ook af. Ik probeer mijn stemcue te geven als ze richting mij kijkt. Maar de stemcue is best lang, dus de kans groot dat ze tussendoor weg kijkt. Het lijkt trouwens niet af te doen aan haar concentratie.
Carolien:
Netjes hoor, het lijkt erop dat je ook heel bewust geen perongeluk aanwijzingen geeft.
Netjes hoor, het lijkt erop dat je ook heel bewust geen perongeluk aanwijzingen geeft.
Antwoord op jouw concrete vraag. Voor allebei de opties is wat te zeggen.
Als je de ballen niet weg haalt heb je kans dat Jelka gewoon wat gaat aanraken tot jij “click” zegt.
Wat mij betreft uitproberen wat werkt.
Zelf denk ik dat dit deze oefening veel pittiger is dan dat wij denken. In het begin was ik heel consequent max 10 keer vragen en dan ontspanning. Als ik me hier aan hield werden er heel weinig fouten gemaakt.
Maar die Toos, wat doet Ze het super!
Feedback
– beide kanten gelijk vragen = schema maken en ophangen
– weg halen bij fout
– bevestigen en filmen voor CS 8
Carolien haar tactiek
– hand blijven aanraken tot vraag
Francoise
– overstap maken naar apporteren, andere blauwe of gele objecten
– vraagt vanaf mat, zodat paar passen lopen en ondertussen na kunnen denken